-

-

2011. október 22., szombat

Szombathely mezei


Az őszi utcai futó versenyszezon számomra az 5vös 5km-rel lezárult. Ezután egy 2 hetes pihenő következett. Muszáj volt ennyire korán abbahagyni a versenyzést, mert október 15-én már megkezdődött a mezeifutó versenysorozat. A pihenőt úgy oldottuk meg, hogy azért a közelgő mezei versenyek miatt nem álltam le teljesen az edzéssel, viszont a szervezetemnek adtam egy határozott regenerációs-pihenő lehetőséget. Igazából nem éreztem semmi komolyabb fáradtságot, de a jövőre nézve bölcs döntésnek gondoltuk a pihenő időszakot. Fontos, hogy a mezei szezont és az azt követő alapozást úgy kezdjem meg, hogy teljesen pihent állapotban vagyok. Összefoglalva tehát szeptember végén, október elején két hétig csak (heti 4 alkalommal) rövid kocogásokat, könnyű lendületes futásokat végeztem. Ezzel teljes mértékben kipihentem magam, és ezzel egyidejűleg sikerült a jó formámat (jelentősebb visszaesés nélkül) átmenteni az újabb versenyszezonra.

Az idei év Mezei EB válogató versenysorozata még korábban kezdődött, mint tavaly. Ezzel nem értek egyet, de hát ez van.. Október 15-én, elsőként a szombathelyiek adtak otthont az első mezei válogatónak, ami egyben egy komplett, színvonalas mezeifutó verseny is volt. Számomra ez inkább egy edzés volt, hiszen még csak a verseny előtt egy héttel kezdtem el a felkészülést. Ennek ellenére elég jól ment a futás, maga az esemény is nagyon hangulatosra sikeredett. Kemény mezőny gyűlt össze a Csónákozó-tó melletti füves területen, így a ránk váró 5 körből álló 6 km-es táv is kemény küzdelemnek ígérkezett.


A rajt után hatalmas tempóban kezdtük meg a futást. Szabó Sanyi a tavalyihoz hasonlóan, idén is óriási robbantással vetette bele megát a rohanásba, amit nem mellesleg végig is csinált. Az üldöző boly, vagyis mindenki más, viszont már az első kör után belefáradt a tempóba.. A „bekezdés” másik oka, pedig a fiatalos lendület lehetett. Nagyon sok ifi-junior versenyző állt rajthoz, akik kissé túlvállalták magukat, ezért volt az a nagy sietség. Én magam csak az első kilométer végére tudtam felkúszni az élmezőny közelébe, a második kör végére már az első 6-8 versenyző között futottam. Ekkora azonban már eléggé kifáradtam. Szerencsére a többiek is így voltak a dologgal, ezért érezhetően lassult a tempónk. Ez valamelyest zavaró volt, de valahol pedig örültem neki, mert így legalább elképzelhetőnek tartottam, hogy végig bírjam a távot. A táv felénél nagy meglepetésemre Czindrity Attila ellépett tőlünk, így hárman maradtunk egy bolyban (Kállay Danival és Szalai Benjaminnal futottam együtt). A következő meglepetés Honti Attila volt, aki a 4. kör végén a semmiből bukkant elő és nagy elánnal húzott el mellettünk… Az utolsó kör következett, mely számomra a túlélést jelentette. Ugyanis nagyon elfáradtam a gyors kezdéstől. Hála Istennek sikerült utána valamennyire megújulnom, de azért még egyértelműen éreztem az edzettség hiányát. Gyakorlatilag ezt a versenyt akaraterőből futottam végig, ami azért nem rossz. Az utolsó körön sikerült megtartanom a pozíciómat, igaz kissé leszakadtam a végén a VEDAC-osoktól. Végül az abszolút 6. helyen értem célba, ez pedig az U23-as 5. helyre volt elég, ami így kezdésnek abszolút megfelelő. Hálás vagyok Istennek, hogy ilyen edzettségi hátránnyal is megtudtam állni a helyem ebben a kemény mezőnyben!

Egyetemi kategória is volt, ELTE-s színekben a 3. helyezést értem el a hallgatók versenyében! Összességében nagyon jól éreztem magam a versenyen, a jó eredmény mellett a pálya is nagyon tetszett. A mezei EB válogató következő állomása Szekszárd, október 29.!

Nincsenek megjegyzések: