-

-

2010. július 9., péntek

Atlétikai Junior Országos Bajnokság


Már nagyon vártam a nyári pályaversenyeket, mert szerettem volna egy igazán jó 5000 métert futni. Fedett pályán ugyebár csak 3000 méter volt, ami nekem túl rövid. Az 5000 is elég gyors, de itt már jóval nagyobb esélyekkel állhattam rajthoz, ami a helyezéseket illeti. Ezen kívül rájöttem, hogy az 5000 egy fajta „teszt-táv”, amit a középtávosok és a maratonisták se kerülhetnek ki. Ha futsz egy jó 5000-t, az sok mindent elárul! Edzőm is mondta, hogy annak ellenére, hogy jelenleg a félmaraton az igazán hozzám illő versenytáv, elengedhetetlen, hogy 5000-en 15 perc alá menjek, sőt később 14:30 környékére is le kell majd menni. Az idei nyár célkitűzése tehát egy 15 percen belüli 5 km megfutása volt.

A cél számomra teljesen reális volt, hiszen utcán már kétszer is futottam 15:30 körül. Persze azért tudtam, hogy a 3 perces iram már elég rohanós, szóval keményen kell majd edzeni, hogy ez összejöhessen. A junior OB-n (amit július 4.-én rendeztek meg Székesfehérváron) más volt a cél. Mivel nincs túl sok erős futó 5000-en, ezért nehéz lenne jó időeredményt elérni, főleg, hogy a korosztályos OB-k általában taktikai versenyek, ahol a kocogás sincs kizárva… Szóval ez egy jó lehetőségnek ígérkezett egy dobogós helyezés megszerzésére. A dobogó teljesen reális volt, sőt edzőm szerint sok esélyem lehet a győzelemre is. A rajt előtt még én is így éreztem. Azzal viszont nem voltam tisztában, hogy mennyire kemény táv is ez az 5 kilométer! Erre csak verseny közben döbbentem rá.

A felkészülésem amúgy nagyon jól sikerült, persze valószínűleg még így is jócskán elmaradtam a korosztályom legjobbjaitól, akik sokkal többet futhattak. Ahhoz képest viszont, hogy a június az érettségik, és az azt követő pihenők miatt nem volt éppen ideális a felkészülésre, mégis nagyon jó edzéseket tudtam végrehajtani. A mozgásom is egyre jobb lett, ami egyébként egy hosszú munka eredménye. Az elmúlt félévben minden edzésen figyeltem a mozgásomat és próbáltam korrigálni is azt, emellett rengeteget néztem videókon, hogy hogyan futnak az afrikaiak és az olimpikonok. Sok mindenre rájöttem mind a tökéletes futó technika, mind a saját problémáimmal kapcsolatban, így sikerült rátalálnom a megoldásra.

Visszatérve, a verseny viszonylag jó eredménnyel, bár váltakozó érzelmekkel zárult. Időeredményem még nem közelítette meg az általam elvárt minőséget, de azért nagyjából elégedett vagyok. A versenyünk ingadozó tempóban zajlott le (hol gyorsabb, hol lassabb..), emellett nagy volt a hőség is, szóval nem lehetett igazán jó időt futni. Ezen kívül szerepet játszott a bizonytalanságban az is, hogy kissé „túl izgultam” ezt a bajnokságot. Még mindig szokatlanul éreztem magam a pályán (ami nem csoda, hiszen az elmúlt években jócskán elszoktam a pályaversenyektől, és azok hangulatától), ezért lehettem túl feszült állapotban, ami akadályozta az igazán jó szereplést. Végül 15:23-t sikerült kihoznom magamból, ami azért nem rossz eredmény. Ez az időeredmény pedig a 4. helyezésre volt elég. Nem panaszkodhatom, hiszen az ország 4. legjobb 5000-ese vagyok! Amúgy simán meglett volna a 3. hely is (az utolsó körig 3. helyen álltam), csak nem voltam elég gyors az ellenfelemmel szemben… Edzőm szerint ez annak tudható be, hogy nem szöges cipőben futottam. Van benne igazság! A következőkben vázlatosan szemléltetem a történteket, ezt amúgy videón is végig lehet követni:

400m: 01:07 (5fős bolyban vagyok)

600m: 01:44 (kisebb visszalassulás, újra együtt a kb. 15 fős mezőny)

800m: 02:21

1000m: 03:00 (egy nagy bolyban a 4., 5. helyen futok)

1500m: 04:31

1800m: 05:29

2000m: 06:05 (már csak 5en: Farkas Dárius, Szabó Sándor, Kis Dávid, Koltai Kristóf és én)

2400m: 07:12

2500m: ritmusváltás: Szabó Sándor elhúz, Farkas Dárius csak mérsékelten indul el, én kissé leszakadva tőle próbálok zárkózni

2600m: 07:53 (4. helyen állok, szakadozva követjük egymást)

2800m: 08:29

3000m: 09:03

3200m: 09:40 (innentől fokozatos, kismértékű lassulás jellemzi a versenyt, beleértve az én futásomat is)

3400m: 10:18

3600m: 10:57 (már elég fáradt vagyok, Kis Dávid viszont még kevésbé bírta, ezért leelőztem, azaz a 3. helyre kerültem)

3700m: Szabó Sándor 70 m-es, Dárius 40 m-es előnnyel fut előttem

3800m: 11:35

4000m: 12:13

4200m: 12:52 (Dárius előttem 50m-re, Szalai Benjamin 25 m-rel mögöttem fut)

4400m: 13:30

4600m: 14:09

4700m: Szalai Benjamin leelőz, visszacsúszok a 4. helyre

5000m: 15:23 (4. hely)

a versenyről készült (vágott) videó

eredmények

Nincsenek megjegyzések: