-

-

2010. április 8., csütörtök

Ipari Park Duatlon


A százhalombattai ipari park duatlon számomra meghatározó esemény az éves versenynaptárban. Nincs komolyabb jelentősége, tétje, hiszen egy kis versenyről van szó, viszont nekem fontos élménybeli kötődéseim vannak hozzá. Még 2008 áprilisában itt próbáltam ki először élesben a duatlonozást (ha a ’97-es óvodás-duatlont nem számítjuk :D). Szóval most volt a duatlonos karrierem kemény 3 éves évfordulója. Idén valami oknál fogva a szokásos április közepei időpont helyett jóval előbb, március 27.-én rendezték meg a versenyt, amit így évadnyitó jelzővel is elláttak. Nekem ez kifejezetten kedvezett, mert így a somogyszili ranglista verseny előtt ’főpróbázhattam’ egyet, ami azért jött kapóra, mivel a somogyszili duatlon kivételes jelentőséggel (Duatlon EB válogató!) lett felruházva.

A verseny tökéletesen sikerült. Nagyjából minden a terv szerint haladt, tehát kitűnő edzést sikerült teljesítenem. Az időjárás még kissé hideg volt, így nem volt az a tipikus májusi duatlon-feeling, de nem ezzel volt a gond, hanem inkább a széllel. Az elég hideg márciusi szél pont a bringa pálya enyhén emelkedős részén fújt szemben, ezért a kerékpározás nem sok örömöt adott, sőt kifejezetten szenvedős volt a dolog, mert végig egyedül döngettem. Már az első futáson felszedtem több mint egy perces előnyt (persze nem ilyen jellegű céljaim voltak). Az első (3km-es) futás 09:33 lett, a bringa kb. 35-ös átlag, a második futás (1500 m) pedig 04:59. A második futás meglepően nehézkesen indult. Hiába, elszoktam ettől a váltástól, de pont ezért jöttem, hogy ezekkel a nehézségekkel ne Somogyszilen kelljen szembesülnöm. A verseny előtt szerencsére tökéletesen be tudtam melegíteni, igaz ennek ára az volt, hogy lemondtam a korosztályom futamában való indulásról, vállalva a felnőttek mezőnyét. Döntésem azt hiszem érthető: a rendezők 12:30-ról 11:10-re hozták előre a rajtot, amiről én 11-kor értesültem. A 10 perces bemelegítést köszönöm nem kértem, elvégre nem lesérülni, hanem egy jót edzeni jöttem. Így maradt a 12:30-as férfi rajt. Mindegy, ott is első lettem. Amúgy ez a ’rajt előrehozósdi’ a battaiak specialitása, elég kellemetlen, de azért még szeretjük őket. Az időeredményemmel (37:15) elégedett vagyok, hiszen több mint egy percet javítottam a tavalyin. Összegezve a versenyt: Nagyon hasznos volt mind technikai, mind fizikai és szellemi szempontból. Jövőre ugyanitt!

Nincsenek megjegyzések: