-

-

2010. június 20., vasárnap

K&H Maraton Váltó


A szélsőségesen kedvezőtlen időjárási feltételek miatt az idei Maraton Váltót június 12.-ére tették át. A K&H váltón 2006 óta minden évben versenyeztem az iskolám (Kempelen Farkas Gimnázium) színeiben. Ezúttal viszont a BEAC felnőtt csapatát erősítettem, így az abszolút dobogó került a célkeresztbe. A cél reális volt, de tudtuk, hogy azért nagyon kell majd futni, főleg azért is, mert Dani Áron, egyik legerősebb emberünk egy másik verseny miatt lemondta az indulását. Így rám, mint leggyorsabbra, még nagyobb teher nehezedett. Eleinte próbáltak rávenni, hogy fussak 2x, de akármennyire is szeretem a kihívásokat, ezt a körülmények tudatában azért nem vállaltam be. Egyrészt nem voltam csúcsformában, másrészt nem akartam magam kifárasztani a szóbeli érettségikre, amik másnap (!) vártak rám. Az érettségi miatt amúgy eléggé izgultam, szóval ez a verseny kicsit sem volt feszültség mentes. Igazából nem is tudtam beleélni magam a történtekbe, annyira a holnapon járt az agyam…

Az utolsó embere voltam a 6 tagú csapatnak, mindenkire egységesen 7 km megtétele várt. Gyurcsó Gergő kezdte a futást. Kiváló teljesítményének köszönhetően már egyből dobogó közelben, a 3., 4. hely környékén tudhattuk magunkat. A további csapattagok (Kriván Andris, Boross Gábor) is hozták amit kellett, bár ők (a valóban) nagyon meleg időjárásra panaszkodva, kicsit gyengének értékelték futásukat. A 24 perces átlag így is megmaradt, szóval jól álltunk. Muzsnay Peti megint hatalmas egyéni csúcsot ment, bizonyítva jelentős helyét a csapatban. Szerintem a legbüszkébbek Czabán Mátéra lehetünk, aki a verseny előtt pár nappal, hősiesen vállalta el a szereplést Áron helyett. Jelentős felkészületlenségi és edzettségi hátránya ellenére mindent megtett a csapatért, ráadásul a 3. legjobb időt érte el a csapatban!



Mátétól a 4. helyen vettem át a stafétabotot, szóval egyértelmű volt a feladat előttem, amit egyébként egyáltalán nem értékeltem vészesnek. Biztos voltam a 3. helyben. A hátrányunk kb. fél perc volt, amit 1,5 kilométer alatt le is dolgoztam… Természetesen túl gyors volt a kezdés, ezért idő előtt elfáradtam. Mostanában ez a jelenség (túl gyors kezdés) elég gyakori volt a duatlon versenyek miatt, de itt most más oka is volt: a dobogóért futottam! Valami miatt (talán aggodalom) minél előbb be akartam biztosítani a 3. helyett, ezért történt az, hogy 2 kilométer környékén 3 perces iramban húztam el Pelsőczy Attila mellett, akik így lecsúsztak a 4. helyre. Ezt követően beálltam egy stabil 3:10-es tempóba, amit az 5. kilométerig bírtam. A meleg és a belső zaklatottság kikészített, ezért kissé belassultam az utolsó 2 kilométerre. Ezen kívül láttam, hogy megbízható (kb. 150 méteres) előnyt szereztem a 4.-ekhez képest, a második helyen álló Honvédosok pedig már utolérhetetlenek a 2 perces előnyükkel. Így egy kicsit fel is adtam a versenyt, nem érdekelt annyira az időeredményem. Végül kényelmesen, de azért kifáradva (+félig hőgutát kapva), 22:40-es idővel értem be a célba. Csapatunk tehát 3. lett! Időeredményünk pedig 02:27:13. Gratulálok mindenkinek!



Nincsenek megjegyzések: