-

-

2011. május 14., szombat

5vös 5km 2011 tavasz


Május 12.-én rendezték meg a már méltán klasszikusnak nevezhető 20. jubileumi 5vös 5km futóversenyt. Az esemény számomra is egy kisebb fajta ünnep volt, hiszen én 5. alkalommal álltam rajthoz, ami az 5vös 5-ös számrendszerében mindenképpen jubileumnak mondható. Az ünnepséget nem mellesleg sikerült egy győzelemmel is megkoronáznom, így a mostani 5vös5 kifejezetten emlékezetes marad számomra. Tavaly ugyanekkor, szintén aranyérmes voltam, de a legutóbbi, őszi fordulón a dobogó második fokára csúsztam vissza. Ezúttal sikerült megvédenem „bajnoki” címemet.
Összefoglalva, jó futás volt, de keményebb is, mint amire számítottam. A fölényem ellenére nem volt egyszerű feladat az elsőség, ugyanis a verseny során két alkalommal is komoly küzdelmet kellett vívnom: Először Dani Áron kollégával, majd az irdatlan tempóval, amit a technikás pálya és szokatlan hőség tett különösen nehézzé.
Őszintén szólva, az eredeti célom a 15 percen belüli futás volt, de a bemelegítéskor úgy döntöttem, hogy ezt most mégsem fogom erőltetni. Igazából hiányzott belőlem az a szintű frissesség, ami a csúcsdöntésekhez szükséges. Így hát inkább a győzelem bebiztosítására koncentráltam. Mivel Áron is rajthoz állt, kénytelen voltam taktikus lenni. Tudtam, hogy ő gyorsasága révén könnyedén elfut velem, és ha nem futok elég gyorsan, akkor viszont nem is szakad le. Az utolsó méterekre azonban semmiképpen sem akartam hagyni a versenyt, hiszen Áron nagyon jó hajrás. Tehát muszáj volt a „tempó fegyveréhez” nyúlnom. Az első kilométernél 02:55-t, a másodiknál 05:52-t mutatott az óra… Kissé túllőttem a célon, ugyanis sikerült magamat is majdnem kinyírni az akcióval. Hála Istennek, azért maradt elég erőm, Áron viszont 2,5 kilométernél leszakadt. A maradék frissességemet még egy kilométer erejéig felhasználtam a további előny felhalmozására, majd az utolsó másfél kilométeren már csak futottam, ahogy tőlem telt. Valamelyest lassultam, de ahhoz képest, hogy egyedül futottam, a pálya pedig sok akadállyal nehezítette a haladásomat, egész jól végig küzdöttem magamat az utolsó métereken. Végül, az abszolút első helyen, 15:10-es időeredménnyel értem a célba. Nagyon elfáradtam. Azt hittem, könnyebb menet lesz, de később rájöttem, hogy a körülményekhez képest elég jó lett az időm, szóval minden rendben.
Az 5vös 5-ök mindig nagyszerűek, de úgy gondolom, most ez a jubileumi különösen színvonalasra sikeredett. Főleg a részvételi számok bíztatóak, de az összetétel is egyre sportosabb: Idén igazán nívós eredmények születtek! Kb. 10-en 17 perc alatt futottak, az élmezőnyben ráadásul számos BEAC-os versenyző végzett! Gratulálok minden BEAC-os atlétának és triatlonistának! Végül, fontos még megemlítenem, hogy az ELTE-s karok közötti versenyt a PPK nyerte, ahova én is járok!
Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült egy jót futnom ezen a hangulatos versenyen! A sorozat szeptemberben folytatódik!
Eredmények (1-10):
1. Csere Gáspár 15:10
2. Dani Áron 15:37
3. Pelsőczy Attila 15:54
4. Borsányi Dániel 15:59
5. Boross Gábor 16:02
6. Szabó Gábor 16:08
7. Vitárius Bence 16:42
8. Hegyi József 16:42
9. Kis Gyula 16:55
10. Gyurcsó Gergő 17:13

teljes eredménylista: http://polythlon.elte.hu/content/view/460/1/

Nincsenek megjegyzések: