-

-

2010. május 12., szerda

Eszmefuttatás


Nem is kellett sokat várnom a következő versenyig, mert a szerdai 5vös5km-t a vasárnapi (május 10.) Eszmefuttatás nevezetű utcai futóverseny követte. Erre a napra már korábban be volt tervezve egy másik, fontosabb verseny, de aztán a helyzetet mérlegelve inkább lemondtunk róla. A 10 000 méteres Futó Országos Bajnokságról van szó, ami már sajnos nem fért bele a tavaszi szezonomba, hiszen a Kismaratoni OB, a Duatlon OB és a Duatlon EB (egy érettségivel megspékelve) zsinórban követték egymást. A szoros versenysorozat egyrészt kifárasztott, másrészt lehetőség se volt irányozottan készülni a 10 km-es OB-ra.

Ezért edzőmmel úgy döntöttünk, hogy elkerüljük az esetleges közepes szereplést, és inkább az Eszmefuttatást választjuk, ami ráadásul kecsegtető pénzdíjjal vonzotta a jobbnál jobb futókat, köztük engem is. A Csillebércen, az ESZME (Egyesület a Stroke MegElőzéséért) által megrendezett hangulatos verseny szintén 10 km-t állított a versenyzők elé. A jelentős pénzdíjak miatt alapvetően várható volt, hogy erős lesz a mezőny, viszont az aznapi OB miatt nem lehetett tudni, hogy mennyire. Mikor odaértünk, alig hittünk a szemünknek. Elég sok erős versenyző jött el erre a versenyre az OB helyett. Ezt amúgy nem tartom helyesnek, hiszen ez sokat rontott az OB színvonalán. Igaz, én is közéjük tartozom, de azért az én döntésem alapja nem anyagiak voltak.. A férfiaknál ijesztően kemény mezőny alakult ki, igaz az ők jelenléte várható volt. Elindult a két etióp, Erkolo és Feyissa (akik amúgy se indulhattak volna az OB-n), Rezessy, Zatykó az „idősebbek” közül, valamint Tóth Laci, Zsíros Misi és Dani Áron a fiatalabbak közül. A pénzdíjra elegendő 6 helyezés tehát jócskán betelt. Így nem sok eséllyel, de azért bizakodóan álltam rajthoz. A nőknél még nagyobb küzdelem ígérkezett, hiszen sok elit atléta jött el. (Az OB-n viszont így nagyon gyér mezőny volt…) Láthattuk többek között Földingnét, Staicu Simonát, Csomor Erát, Rakoncai Beát, és még több jó futónőt.


A rajtnál eléggé izgultam, főleg, hogy a pálya a maga emelkedőivel különösebb aggodalomra adhatott okot. A várt szenvedés teljes mértékben megvalósult: óriási küzdelmek és erőfeszítések árán tudtam csak jó helyen végezni. Teljesítményem azonban engem is nagyon meglepett: 4. lettem!! A tempó végig nagyon gyors volt, az emelkedők pedig gyilkosan hatottak. Azt hiszem, itt van az eredményem kulcsa. Ugyan az utóbbi időben nem edzettem hegyi körülmények között, de régebben viszont nagyon jó hegyi-menő voltam, ami itt egyértelműen megmutatkozott, hiszen bírtam a tempót olyanokkal is, akik síkon jobbak nálam. Emellett az, hogy más sportokat is űzök, megint csak előny volt számomra. Kerékpározással és sífutással pont azokat a képességeket tudtam megszerezni, amire itt nagyon is szükség volt: Az emelkedők és lejtők sűrű, drasztikus váltakozása ugyebár megnöveli az átlagos pulzust, ez pedig senkinek sem esik jól az amúgy is gyors tempó közepette. Emellett azt vettem észre, hogy a mászások után, a lapos részekre kiérve nekem hamarabb visszalassult a légzésem, mint a többieknek. Tehát úgy gondolom, hogy erős kitartásom és jó helyezkedésem mellett eredményem főleg a változatos edzésmunkám gyümölcse. A futás nagyon fárasztó volt, kihoztam magamból a maximumot. Az időm kereken 33 perc lett, ami egy ilyen dombos pályán fantasztikus. Amellett, hogy jelentős pénzdíjazásban részesültem (40 ezer Ft), nagyon örülök annak is, hogy nagy neveket tudtam leelőzni/megszorongatni. Összevetve, óriási bíztatás és élmény volt ez az Eszmefuttatás számomra.

A végeredmény:

1. Erkolo Ashenafi 31:57
2. Tóth László 32:27
3. Rezessy Gergely 32:49
4. Csere Gáspár 32:55
5. Feyissa Mossissa 33:02
6. Zsíros Mihály 33:45
7. Zatykó Miklós 34:36
8. Dani Áron 35:38

Nincsenek megjegyzések: