-

-

2011. április 18., hétfő

V. Domaine Gróf Zichy Futóverseny


Már korábban is kinéztem magamnak ezt a szekszárdi pénzdíjas versenyt. Aztán edzőmmel végül úgy döntöttünk, hogy edzőtársaimmal leutazunk, és ha mást nem, legalább edzünk egy jót. Most így a félmaraton után, a 10 000-re készülve amúgy is jól jön egy kis gyorsítás. Számítottam rá, hogy sok elit atléta el fog jönni erre az 5 km-es utcai futásra, de most elsősorban nem a pénz hajtott. Az erős mezőny miatt az ilyen versenyek nagyon is alkalmasak arra, hogy igazán kifussam magam, továbbá biztató is, ha megszorítok vagy akár leelőzök egy-két „nagyobb nevet”.

Az április 16-án, Szekszárd belvárosában megrendezett futóverseny nagyon hangulatos volt, kicsit sem bántam meg, hogy elmentem, hiszen több élménnyel is gazdagabb lehettem. Ugyan közelébe sem kerültem a pénzdíjazásnak, mégis magamban sikernek könyveltem el ezt az 5 km-es versenyt. Nagyon erős volt a mezőny, a férfiaknál gyakorlatilag a teljes elit képviselte magát (két afrikai, VEDAC, PVSK, VASAS…). A profik külön elit futamban indultak, a pénzdíjazás és a jó időeredmény reményében természetesen én is ide neveztem. Fura érzés is volt rajthoz állni, mivel „csak” 25-en sorakoztunk fel…

Az 5 km-t 5 db 1 km-es körön kellett teljesíteni. Az első 2 körön még nagyjából az élboly mögött futottam, mivel az iram nekem pont jó volt. Aztán a 6 leggyorsabb futó nagyobb sebességre kapcsolt és elkezdtek a minél jobb helyekért tusakodni. Mi, kb. 3-4-en (Józsa Gábor, Kiss Tamás, Rezessy Gergő és én) tartottuk a megkezdett 2:55 körüli tempót. Hamar teltek a méterek én pedig Hála Istennek csak lassan fáradtam. A pálya elég technikás volt, az éles kanyarok azonban láthatólag kedveztek nekem. A tempót is tudtuk tartani, egy kicsi szél azért zavart minket, bár nem volt vészes. Kilométer részidők: 2:55, 5:57.. Kezdtem örülni, hogy ebből még egy jó idő is kisülhet.

A 3. kilométer után kicsit megtorpantunk, átvettem Gabitól a vezetést. Még mindig jó állapotban voltam, a többiek viszont érzésem szerint nem nagyon bírták már. Közben Kállay Dani kiszakadt az élmezőnyből, ráadásul elég lassúnak tűnt a mozgása. 20 méterről néztük a hátát, de sehogy sem tudtuk utolérni őt, egy kicsit mi is lassultunk… 4 kilométernél 11:55-öt mutatott az órám, nagyon örültem neki. Nagyon szerettem volna 15 percen belül futni, úgy éreztem ez most meg lehet. Nagy elánnal kezdtünk hozzá az utolsó kilométerhez, ekkor már elég fáradt voltam. Ketten maradtunk Józsa Gabival, aki az utolsó fél körön meglepetésemre robbantott egyet, így lemaradtam. Próbáltam beérni őt, ami ugyan nem sikerült, viszont óriási húzóerő volt. Örültem is, hogy ritmust váltott, mert így én is közelebb kerültem a 15 percen belüli cél eléréséhez. Egy-két kanyar után végre célba értem, kb. 20 métert kaptam Gábortól. Beérkezésem után egyből az órámat kezdtem fürkészni, majd jólesően olvastam le a számjegyeket: 14:54! Ez az! Nagyon jól esett, hogy végre átléptem ezt a 15 perces határt! Az időmmel egyébként a 8. lettem, de ez nem különösebben foglalkoztatott, egyébként több jó futót is lehagytam, tehát elégedett lehetek. Nagyon jó futás volt, szívesen gondolok rá vissza!


Eredmény, elit 5 km:

1. Bene Barnabás 14:12
2. Elisha Kiprotich Sawe (KEN) 14:13
3. Erkolo Ashenafi (ETH) 14:21
4. Minczér Albert 14:31
5. Kovács Tamás ?
6. Kállay Dániel 14:47
7. Józsa Gábor 14:51
8. Csere Gáspár 14:55
9. Kiss Tamás 15:05
10. Rezessy Gergely 15:26
11. Juhász András 15:36
12. Jenkei Péter 15:44
13. Molnár Ákos 15:53
14. Zsigmond Előd 15:59
15. Siffel Gergő 16:10
16. Czencz Péter 16:20
17. Boross Gábor 16:22
18. Gyurcsó Gergő 16:28
19. Halmai Balázs 16:50

Nők:
1. Kovács Zsófia 16:45
2. Szederkényi Takács Andrea 17:03
3. Staicu Simona 18:14
4. Kovács Dóra 20:10


Nincsenek megjegyzések: