-

-

2011. augusztus 6., szombat

Nyári felkészülés 2011

Ahogy már az előző bejegyzésemben is említettem, az idei nyaramat kifejezetten edzés-orientált és kevésbé versenyzősre terveztük. Utoljára június végén, az U23-as OB-n álltam rajthoz, ahol egy 5000-t futottam. Most írnék pár sort az azóta eltelt időszakról. Az OB után, július elején egy 10 napos családi nyaralás keretében pihentem egyet. Legalább is így terveztem, végül pihenésről szó sem volt. A nyaralás első felében igen kemény túrákat tettünk meg (Erdélyben nyaraltunk, így a hegymászás ’kötelező’ volt..), aztán a második felében lebetegedtem (gyomorrontást kaptam..). Mire hazaértünk, pont rendbejöttem. Tehát a nyaralás ambivalens érzésekkel telt, mindenesetre a kikapcsolódás teljes mértékben megtörtént, vagyis sikerült kipihennem a vizsgaidőszak fáradalmait. Edzés terén azonban nem álltam túl jól. Az Erdélyben elvégzett hegymászások és terepfutások nagymértékben fejlesztették az alap-állóképességemet, amik úgy gondolom a betegség ellenére is megmaradtak bennem. Viszont a szervezetem így is rendesen legyengült, ezáltal a gyorsaságom és erő-állóképességem érezhetően visszaesett. Ennek ellenére július 11-én elég kemény edzésekkel folytattam a nyári alapozást. Kb. másfél hétbe került, amíg visszanyertem az átlagos erőnlétemet. ’Nem vészes, hosszú még a nyár..’ Ezután már nem „update”, hanem rendes, építkező jellegűek voltak az edzéseim. Aztán július utolsó hetében megint elutaztam, ezúttal nem nyaralni, hanem táborozni. Keszthelyen, egy ifjúsági konferencián vettem részt, ez idő alatt zökkenőmentesen haladtam tovább a felkészülésemben. Ez a hét (július 24-31) csak hosszú futásokkal telt, résztávos edzéseket nem végeztem. Ehelyett inkább a kilométerek kerültek előtérbe, azt hiszem ez a változás kifejezetten jót tett a kondíciómnak. Ezt követően újra a BEAC-pálya lett az elsődleges színtere a készülésnek. Úgy terveztem, hogy augusztusban egy versenyen azért még elindulok, nehogy elszokjak ettől a félmaratonig. Edzőm lebeszélt az általam javasolt Jabil 1/3 Maratonról, így végül a Tatai Minimaratonban állapodtunk meg.

Nincsenek megjegyzések: